2012-01-29 ? 15:58:38

Min lilla Kamera...

En liten röd sötsak är vad min kamera kallas för här..

Det är en Olympus uTough 3000 och hon duger alldeles utmärkt att ta alla möjliga sorters bilder med, dock blir bilderna bäst när det är sol ute, molnigt och trist väder gör sig helt enkelt inte på bild enligt min röda sötis..

 

Jag älskar att fotografera, dock är inte min kamera den bästa alla gånger men den hänger med, vattentät och ”terräng” säker som den är och det är därför jag älskar den, kommer aldrig dissa den kameran. Allt fastnar på bild, dock med skiftande kvalitet men vad gör det egentligen?

 

Detta står på hemsidan om min kamera :

Källa : http://www.olympus.se/consumer/29_digital-camera_mju_tough-3000_22575.htm


Om Olympus uTough 3000


·         Vattentät till 3m**, stöttålig till 1.5m*** och frystålig till -10°C

·         3.6x optisk vidvinkelzoom (28-102mm*)

·         Dubbel bildstabilisator

·         HD-Film och HDMI kontrol

·         12 megapixel

·         6.9cm/ 2.7" LCD

·         1GB internminne****

·         Panorama i kameran

·         iAuto läge

·         Avancerad ansiktsigenkänning inklusive skuggjustering

·         AF-Tracking

·         Magiska filter

·         Manual i kameran

·         Beauty Mode

·         USB-laddning av batteri

·         TruePic III bildprocessor

Den nya µ TOUGH-3000 är den senaste tillskottet bland

Olympus tuffa kameror som klarar fotografering vid alla tillfällen.

Med funktioner som HD-film och den nya [ib]-mjukvaran är denna

fickvänliga kamera det enda man kan tänkas behöva.

Den innehåller den prisbelönta µ TOUGH-8000s 3.6x optiska vidvinkelzoom

och har blivit utrustad med allt från dubbel bildstabilisator till magiska filter.

Med en vattentäthet ner till 3m***, stöttålig från 1.5m** och frystålig till -10°C är

denna 12 megapixelkamera skapad för att ge dig som fotograf

ett lugn då du vet att kamera kan följa med på alla dina äventyr.



*Motsvarande 35mm-format
**Enligt IEC Standardpublikation 529 IPX8
***Enligt MIL Standard (Olympus testmetoder)
****Effektivt internminne 0.6GB


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!